.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تعیین حداقل قیمت برنج توسط جهاد کشاورزی مازندران

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان مازندران، قيمت حال حاضر بازار برنج را متعادل عنوان كرد و گفت: قيمت برنج كمتر از 2 هزار تومان در هر كيلوگرم به ضرر كشاورزان است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، عنايت‌الله تورنگ عصر امروز در جمع خبرنگاران افزود: قيمت كاذب برنج در برخي از فصول سال به تغيير در ساختار توليد برنج منجر شده است.
وي اظهار داشت: مازندران 239 هزار هكتار اراضي شاليزاري دارد كه امسال به دليل خشكسالي، 600 هكتار از اين اراضي خشك شد و 5 هزار هكتار از زراعت خارج شده است.
تورنگ تصريح كرد: به دليل استرس خشكسالي و كم‌آبي، 4 هزار و 400 هكتار از اراضي شاليزاري در دوران كاشت برنج، كشت نشده است.
وي درباره آخرين وضعيت برداشت برنج اراضي شاليزاري بيان داشت: تاكنون حدود 65 هزار هكتار از برنج مازندران برداشت شده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران با تأكيد بر تمايل بيشتر چند سال اخير كشاورزان برنج‌كار مازندراني به كشت ارقام پرمحصول گفت: ارقام محلي برنج مازندران به دليل شهرت جهاني داشتن نبايد فراموش شود.
وي با اشاره به اينكه تبديل زمين‌هاي شاليزاري به باغات را به كشاورزان توصيه نمي‌كنيم، يادآور شد: در سه سال گذشته كمتر از 10 هزار هكتار از اراضي شاليزاري مازندران به باغ‌هاي مركبات تبديل شده است كه به نظر مي‌رسد با كاشت برنج مجدد در برخي از شهر‌هاي مازندران اين كمبود جبران شود.
تورنگ نسبت به مصرف زياد سموم كشاورزي در استان هشدار داد و گفت: از مجموع حدود 25 هزار تن از سموم كشاورزي كشور فقط حدود 6 هزار تن آن در مازندران مصرف مي‌شود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران درباره تحقيقات به عمل آمده درباره برنج هيبريد كه از سال گذشته تحقيقات كاربردي آن در استان آغاز شده است، تصريح كرد: اين نوع برنج در مازندران با جواب مثبت ميزان توليد روبه‌رو بوده است.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره ضايعات 90 ميليارد توماني ناشي از برداشت سنتي برنج در استان مازندران اظهار داشت: برداشت برنج در استان مكانيزه نيست و زماني اين مفهوم پيدا خواهد كرد كه تمام كار كاشت تا برداشت مكانيزه شود.
وي اظهار داشت: برداشت برنج حال حاضر مازندران فقط سه درصد مكانيزه است.
تورنگ با اشاره به اينكه كاهش ضايعات برنج با حضور بخش خصوصي محقق مي‌شود، تصريح كرد: نمونه‌هاي كمباين‌هاي وارداتي كه از كشور چين و كره وارد مازندران شده است نمونه‌هاي خوبي از دستگاه‌هاي برداشت برنج است.
وي تأكيد كرد: در حال حاضر 56 درصد هزينه توليد برنج در مازندران هزينه كارگري است كه با مكانيزه شدن كاشت و برداشت برنج بخش زيادي از اين هزينه به درآمد كشاورز تبديل مي‌شود.
تورنگ از راه‌اندازي پنج بانك نشا در استان خبر داد و گفت: به اين افراد كه بخش خصوصي خواهد بود تسهيلات بانكي پرداخت خواهد شد.
وي درباره قيمت تضميني برنج در سال‌جاري نيز افزود: قيمت تضميني مربوط به ارقام پرمحصول است و ارقام محلي را شامل نمي‌شود.
تورنگ با تأكيد بر اينكه وزارت بازرگاني موظف به خريد تضميني ارقام حصول از كشاورزان است، تصريح كرد: قيمت انواع مختلف ارقام پرمحصول از 750 تومان آغاز و تا يك‌هزار و 250 تومان ختم مي‌شود.
وي قيمت خريد تضميني برنج توسط دولت از كشاورزان برنج كار را 1/5 برابر سال گذشته اعلام كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.